

Nadwozie furgonetki jest wyższe niż kabina i łóżko podbieracza, który wykorzystuje ramę i układ napędowy tego samego typu, dzięki czemu furgonetka podstawowa ma wyższy środek ciężkości niż podobnie obciążony podbieracz, z którego została wyprodukowana. Zawieszenie jest również większe ze względu na konstrukcyjną nośność dla 15 pasażerów, wynoszącą od 150 funtów (68 kg) do 200 funtów (91 kg), dzięki czemu pojazd może pomieścić ponad jedną tonę pasażerów. Siedzenia w wersji pasażerskiej podnoszą ładunek, pasażerów, ponad podłogę, dalej podnosząc środek ciężkości (i często przesuwając go do tyłu). Fotele kanapowe umożliwiają pasażerom ześlizgnięcie się, jeśli pasy bezpieczeństwa nie są używane. W Stanach Zjednoczonych powszechne jest używanie pasów bezpieczeństwa tylko przez pasażerów siedzących na przednich siedzeniach, być może dlatego, że pasażerowie siedzący na pasach czują, że mogą nadal przechylać się i przesuwać. Amerykańska Krajowa Administracja Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego (National Highway Traffic Safety Administration – NHTSA) ustaliła, że prawdopodobieństwo przeżycia wypadków związanych z przewróceniem się pojazdu przez pasażerów opasanych pasami jest około czterokrotnie wyższe.
Busy Białystok – Ankar – wiemy co jest ważne w transporcie osób i paczek
Bezpieczeństwo można znacznie poprawić dzięki zrozumieniu wyjątkowych cech samochodów dostawczych 12- i 15-osobowych oraz przestrzeganiu wytycznych opracowanych dla ich kierowców zgodnie z amerykańską normą National Highway Traffic Safety Administration (NHTSA). Streszczenie tych informacji jest dostępne na stronie “Reducing The Risk of Rollover Crashes in 15-Pasażers Vans” Zalecenia obejmują przewóz 10 lub mniej pasażerów (najlepiej z przodu furgonetki), ponieważ w znacznym stopniu zmniejsza to ryzyko wypadków związanych z przewróceniem się pojazdu i sugeruje, że powtarzające się czynności tych samych kierowców mają na celu zwiększenie ich zdolności do bezpieczniejszego przemieszczania się z tymi pojazdami w czasie. Ponadto do bagażnika dachowego furgonetki nie należy dodawać ciężkich elementów, ponieważ podnosi to środek ciężkości zwykle ciężkiego pojazdu. Rekomendujemy busy Białystok – Ankar.
Wypożyczalnia busów w Białymstoku, która spełni oczekiwania każdego klienta
Ciśnienie powietrza w oponach samochodów dostawczych 12 i 15 osobowych to kolejny problem, o którym często się zapomina, ponieważ furgonetki te są projektowane tak, aby zapewnić większe ciśnienie w tylnych oponach w celu bezpiecznego przenoszenia cięższych ładunków. Wymogi dotyczące ciśnienia w oponach producentów pojazdów znajdują się na tabliczce informacyjnej każdego pojazdu, zazwyczaj umieszczonej w drzwiach w drzwiach ościeżnicy drzwi po stronie kierowcy. Niedopompowane opony mogą przegrzewać się podczas jazdy z dużą prędkością i pod dużym obciążeniem, powodując awarię opony i przewrócenie się.
Wypożyczalnie samochodów również zaczęły dodawać naklejki ostrzegające wypożyczalnie o różnicy w obsłudze w porównaniu z samochodami standardowymi.